Hej. Har själv en ES380/480 fvp. Längst upp innanför plåten brevid filterkassett finns det två tryckvakter. Den ena är filtervakt den andra är avfrostningsvakt. Jag fick först problem med filtervakten som sa att filtret var smutsigt vilket den inte var, försökte med rengörning av slangar och kopplingar men det hjälpte inte. Detta var inget problem då man manuellt fick kolla filtret en ggn/månad. Den andra givaren la av några år senare då jag fick som du fast tvärt om, ingen avfrostning alls vilket gjorde att fvp "frös". Kopplade in en timer som kopplade in avfrostningen några ggr per dygn. Detta fungerade bra några år tills kompressorn la av. Vet ej om det berodde på detta. Har kört på enbart el ett par år nu men jag har köpt en ny Comfortzone fvp som står utanför och skall bara kopplas in. För ditt problem, kolla slangar lyssna om du hör givaren klicka när du blåser resp suger i den ev får du försöka få tag på en ny givare då jag misstänker att med tiden kommer det in damm och smuts som gör att givarna inte fungerar som dom skall. Vilken givare som är vilken kommer jag inte ihåg men du får sluta resp bryta anslutningskablarna för att se när filtervakt resp avfrostningsvakt tänds/släcks.