0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
13000:- är väl ett OK pris, men det svåra är inte att spruta ut ullen utan att fixa till luftspalterna vidtakfoten, det är trångt, mörkt och djäkligt och små vassa spikar sticker ner genom sponten över hela vinden. Jag satte dit vindavledare av papp som jag köpte på Bejers för en tusenlapp. Ullen köpte jag på byggmax, ca 90m2 195mm på rulle och lade ut själv, kostade ca 5000:-
Citat från: Carl N skrivet 05 september 2006, 18:48:1513000:- är väl ett OK pris, men det svåra är inte att spruta ut ullen utan att fixa till luftspalterna vidtakfoten, det är trångt, mörkt och djäkligt och små vassa spikar sticker ner genom sponten över hela vinden. Jag satte dit vindavledare av papp som jag köpte på Bejers för en tusenlapp. Ullen köpte jag på byggmax, ca 90m2 195mm på rulle och lade ut själv, kostade ca 5000:-Hej hopp! Vad är vindavledare för något? OCh hur fixar man luftspalterna?Mvh//Jocke
Citat från: jokken skrivet 06 september 2006, 08:47:15Citat från: Carl N skrivet 05 september 2006, 18:48:1513000:- är väl ett OK pris, men det svåra är inte att spruta ut ullen utan att fixa till luftspalterna vidtakfoten, det är trångt, mörkt och djäkligt och små vassa spikar sticker ner genom sponten över hela vinden. Jag satte dit vindavledare av papp som jag köpte på Bejers för en tusenlapp. Ullen köpte jag på byggmax, ca 90m2 195mm på rulle och lade ut själv, kostade ca 5000:-Hej hopp! Vad är vindavledare för något? OCh hur fixar man luftspalterna?Mvh//JockeKolla lite på denna länk, och har du samma takvinkel och undersidan av taket fri från spik är det bara att grattulera. http://www.beijerbygg.se/templates/BB_ByggradListItem.aspx?id=21577
Vindavdelare av wellpapp?? jag trodde man skulle använda sig av massonit men nån träläkt eller träregel som distans mot yttertaket.Är det verkligen så smart, jag menar, när fukten kommer så brukar ju papp "slå sig" dvs tappa formen.
Distanserna är gjorda av frigolit och pappen hålls på plats av isoleringen, de funkar bra i mitt hus.
Mina luftspalter vid takfoten är fylda med spån Ingen som har nått tips vad man ska göra åt det...
Att fundera på är den ökade fuktkondenseringen som kan bli följden av för bra isolation.