0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Varför inte berätta vad som är bättre med TE/HE, att HE är en bra maskin har jag kunnat läsa mej till på forumet, TE däremot hittar jag knappt något om. --/
Citat från: GS skrivet 02 september 2006, 18:15:20Varför inte berätta vad som är bättre med TE/HE, att HE är en bra maskin har jag kunnat läsa mej till på forumet, TE däremot hittar jag knappt något om. --/ Hej Ladda hem promotelek eurovents test resultat det fins en länk här på forumet kom inte håg vart Där ser man att TE & HE ger mer värme vid -8 grader än E9 & E12 ex E9 vid -8 = 2,16kw TE9 vid -8 2,8kw He9 vid-8 3,7kw och lika skilnader är det på 12ornamvh Kjell
Hur kan där vara så stor skillnad på E9 och HE9? Även om man lägger till de 400W extra som HE slukar som mest enligt Pnasonic's spec så kramar den ut 1kW mer vid -8 grader. Är det kompressorn som är så mycket effektivare och skapar större tryckskillnad, eller är det bättre dimensionerad kondensor/evaporator? Utedelen är till och med lättare trots alla skräpfinesser, men innerdelen väger 2kg mera. Är det skräpfinesserna som väger, eller en större kondensor?