0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej...Har precis köpt en elmätare av Rickard...en 3-Fas kWh meter from Enermet, model: TK420iNNs...frågan är om den läser av med decimal eller om det bara blir jämna siffror?Någon som förstår vad jag menar..Mvh Peter
Citat från: Peter12 skrivet 31 augusti 2006, 13:50:05Hej...Har precis köpt en elmätare av Rickard...en 3-Fas kWh meter from Enermet, model: TK420iNNs...frågan är om den läser av med decimal eller om det bara blir jämna siffror?Någon som förstår vad jag menar..Mvh Peter Siffrorna är hela kWh, "snurrhjulet" längst till höger indikerar delar av kWh.
Hej Peter!Nej jag vet/förstår inte Fångar du kräftor på isen?Trevlig helg.
Hej..Har precis installerat en elmätare Och nu har jag kollat första dygnet..Vp har gått en timme med 6 starter elmätaren visade att 4,3 kwh hade pumpen dragit på 24 timDet tycker jag låter mycket... Mvh Peter
HejDet vore intressant om ni kunde läsa av hur mycket ni gjort av med lite oftare t.ex på morgonen, mitt på Dagen, på kvällen och när ni går och sover ungefär.Detta bara för att se om det kan bero på användning av varmvatten eller värme av husen.Sen såg jag att Pricken har logg, det jag skulle vilja se i en logg vore temperatur in och ut ur varmvattenberedaren så man kan se hur mycket pumpen höjer värmen när den fixar varmvatten.Man borde kunna beräkna hur mycket energi man tillför varmvattnet då.Om man dessutom har hur mycket energi det gått åt för att driva pumpen så borde man få fram COP ungefär och på så sätt kunna säga hur bra pumpen går.OBS nu vet jag inte vad ni har för utrustning utan det här är bara nyfikenhet från min sida.Hej Messer....jag får väl läsa av lite oftare som du säger...det är bara VV hos mig nu värmen är inte på än...Har vridit Öka/Minska kanppen i botten..Mvh peterMVHMesser
Cirkulationspumpen för varma sidan går väl hela tiden.Hur mycket drar den när kompressorn står still?