0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det är väl större risk för kalldusch med CTC:s genomströmmare än med en förrådsbehållare på 300 liter.
Vi brukar tappa maximalt 10 l/m rent vv och då är det inga problem. Med mantelberedare är det trist om vv till äventyrs tar slut, bara å vänta.....med slingberedare märker man om tempen sjunker, och drar ner på fllödet.
Citat från: drjukebox skrivet 30 augusti 2006, 13:42:41 Vi brukar tappa maximalt 10 l/m rent vv och då är det inga problem. Med mantelberedare är det trist om vv till äventyrs tar slut, bara å vänta.....med slingberedare märker man om tempen sjunker, och drar ner på fllödet.Jo givetvis, har man bara tålamod är det inga problem att tappa upp ett varmt bad med en CTC.
Hej och tack för alla svar. Konstaterade genom experiment i går kväll att jag tappar ca 12 liter "lagom varmt" vatten per minut. Med andra ord så är det inga problem att bada (300 liter?) och sedan långduscha därefter så länge jag har varmvattenberedaren uppskruvad till i alla fall 65 grader? Enda nackdelen med detta som jag förstår det är att man bränner av lite mer el än om man hade hållit temperaturen kring 45?// Martin