E9:an och E12:an är mer eller mindre samma maskin (diffar på några få delar) så med absolut största sannolikhet är det samma som gäller för den. Självklart kan du rycka sladden när pumpen inte skall gå på ett tag. Jag har min urdragen nu men när det börjar kyla på och den får hjälpa till lite mer eller mindre dagligen.... då är det bara att åka. 50W är ca 1:- per dag.....
Tror kostnaden i längden är mer för att rycka sladden ut och in vareviga dag i form av utslitna vägguttag/proppsocklar m.m. Och som med all elektronik är av och påslag en av de mindre hälsosamma delarna av dess liv. Inte minst när man ansluter en kontakt med tillhörande gnistbildning.
Paxmax-> Mmm. det ligger något i det du säger om just "Klass-A" märkning..... undrar vad kriterierna och bedömningspunkterna är för dessa betyg.... någon?
Under vintern när den jobbar på och ger billig värme tror jag inte jag kommer tänka en sekund på denna lilla krypförlust.... då rasslar kronorna iväg ändå även om det kommer vara i mindre takt än tidigare år. %-uell förlust... en kiss i nilen....
Men nu har jag njutit av torr sval AC-luft i 21 ºC (bor lite ut mot skogen med mycket vatten i närheten, över 85% ofta över 90% luftfuktighet kvällstid) två helkvällar i rad samt en hel del test av powerfull, quiet, Auto m.m. till den ringa kostnaden av 2 konor och 80 öre... Thumbsup
Ligger kring 170W och helt OFF=50W lika fördelat. Att då veta att av dessa 170W är 50W förluster.....hmmpff..... %-uellt.... en kiss i dricksglaset......
Men men, på det stora hela kommer jag nog skratta hela vägen till slutför-knappen på internetbanken när elverket skall ha sin del!