0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Flyttat från annan länk:Angående legionellakörning, är det så att den körs från start (inställning hos mig på 36 grader, START under VARMVATTEN i servicemenyn; Atria) till dess att den når inställningen helt på elpatroner? Om det är så, varför kör den inte upp till en viss nivå med värmepump och sedan slår över till elpatron.Anders
Jag bygger antagandet på att jag råkade vara vid pumpen när den körde igång en legionellakörning. Den startade när den nått nedre gränsen (36 grader) och körde igång elpatronen direkt från början. Kanske kör den parallellt med pumpen? Det mest logiska vore väl att köra pumpen till vad den klarar av och sedan gå över till elpatron och toppvärma?Anders
Jo, det är nog så att Thermias pumpar har den egenheten att legionella körs med tillsats 2.I mitt fall så har det sett ut så här:1 Dec ´05 till 19 Mars´06 = 0 tim tillsats 2.19 Mars´06 till 1 Sep ´06 = 8 tim tillsats 2.
mrbeach Om det inte mixtrats med inställningarna så ska din pump köra upp tempen en gång på fjorton dar... Du kan ju kolla i inställningen!Det tar inte lång tid för elpatronen, 10 minuter kanske kortare!Nån som tatt tid??
På min funkar det så enl papperen att det blir en körning varje gång den producerar varmvatten om man ställer den på 1 (alltid)
Kom på att det kan iofs va så att elpatronen har löst ut på överhettningsskyddet.kolla det först!!!Har du papper så du hittar allt, annars kan du meddela mig så får du!?