0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Kanske dags att flytta från mer riskfyllda placeringar till räntebärande nu?
Energi.Jag tror att en av de få saker denna regering kan fixa faktiskt är lägre energipriser, det faller bort för mig.Råvaror.OK, gruvnäringen, men inte skogsnäringen, efterfrågan på förpackningsmaterial kommer att sjunka i europa nu när konjunkturen snart sviker, att exportera papper till kina eller andra låglöneländer lönar sig inte.Telecom.Telia skall säljas ut, jag tror inte svenska folket går på en bluff till, det kommer att råda stiltje på den svenska telecommarknaden rätt länge, både nu och ett bra tag framöver.Ryssland.Kanske, men det har redan stigit så grymt mycket att man blir orolig bara av att titta på siffrorna, jag är tveksam.Kina.Ja, där har jag majoriteten av mina fonder. Och korea.VietnamVarför inte!
OK, du snackar globalt för alla branscher, då kan jag hålla med, men för sverige har jag en rätt negativ inställning för tillfället, jag tror att bubblan spricker snart, det är därför jag säger att man kanske skulle säkra nu och börja köpa när det nått "rock bottom" i svedala om 3-4 år.
Hmm Man kanske ska byta bort mina Odin Sverige nu när det kommer in nya peningar i ppn? Nått tips
Hörde en bilförsäljare säga att det var stendött (för nån vecka sedan), det brukar betyda problem...
.... upptäckte man att den så kallade varvtalsstyrningen inte fungerade.....