0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Wilma Himmelfreundpointener, turistchef i St Anton
Om spotpriset ska ligga på 30 öre i januari och 60 öre i juli så har vi fått en ny värld, eller? CiteraWilma Himmelfreundpointener, turistchef i St AntonTanten heter faktiskt Himmelfreundpointner.
Om spotpriset ska ligga på 30 öre i januari och 60 öre i juli så har vi fått en ny värld, eller?
Kolla inhttp://www.nordpoolspot.com/Där kan man se en liten Flash grej hur flödet är i norden.Lite kul
varför stängde vi fullt fungerande kärnkraftverk!?
Han sa nåt i stil med... om det blir rekordkyla i hela landet samtidigt som vi får ett allvarligt bortfall av produktion. Då kan det bli höga priser!!
I en origgad marknad borde priset vara mycket lägre, snart stoppar dom väl nåt kärnkraftverk för att bibehålla priset. Dom liknar mer o mera OPEC enligt min mening!!
Nu får jag nåt fel... Så här sa jag igår Fel har man väl när man citerar sig själv CiteraI en origgad marknad borde priset vara mycket lägre, snart stoppar dom väl nåt kärnkraftverk för att bibehålla priset. Dom liknar mer o mera OPEC enligt min mening!!Dagens Aftonbladet...Bränsleskada stoppar Forsmark 3Kärnreaktorn Forsmark3 ställs av under några dygn på grund av en bränsleskada. Driften beräknas enligt Forsmarks kraftgrupp komma i gång igen onsdagen den 20 december.Det är ännu inte klarlagt exakt vilket av reaktorns 700 bränsleelement som är skadat. Någon risk för omgivningen finns inte, enligt bolaget.
plocka även bonus o tantiem till cheferna....MEN är dom (för)varnad då är det nog städat!!