0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Har din gått ett tag? Har du kunnat mäta vad du tjänar på installationen?Eller iallafall räknat på vad du tjänar.Vad tror du om min kåk, det är ju ganska mycket pengar för en L/V.Det tar mig sakert tio år och tjäna in.
Så vad ni säger är:Köp en vvb för varmvattnet. Ska den värmas med enbart elpatron?Docka en VP till befintlig panna för att värma radvattnet till kåken.(Så kan jag ev köra vidare med pellets om något skulle rasa.)//Stefan
Citat från: Vetgirig novis skrivet 23 augusti 2006, 13:01:28Så vad ni säger är:Köp en vvb för varmvattnet. Ska den värmas med enbart elpatron?Docka en VP till befintlig panna för att värma radvattnet till kåken.(Så kan jag ev köra vidare med pellets om något skulle rasa.)//StefanTilläggJag har bara ägt huset i ett år, men i vintras skickade jag aldrig upp mer än max 50 grader på radkretsen.
Låter som ett lågtemp system!MenSom jag skrev tidigare så är jag bekväm av mig, jag vill helst inte ha gamla grejer (-94) kvar, som skulle kunna rasa mitt i karja kalla vintern. För mig betyder betyder garantier, trygghet mm "ganska" mycket. Och jag är beredd att betala för det. Dock vet jag inte om jag är deredd att betala 100'000 för det.Kan Ni ge mig andra alternativ.Vad tror ni om inverter, finns det service killar som klarar av att laga dom om det börjar strula?
Eller för att prata i klartext- Byt ut panndjäveln mot en nyare om du nu tycker din är för gammal, typ 2000 - 2003:a ctc family 1200. Finns att hitta på blocket för omkring 5 000 kr.PS.Min olja/el/ved- panna är från -88 och den är det stort värmeläckage i, men jag använder den endast vid temp under -10°C och det är inte många ggr/säsong.// Grolim