0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Med torktumlare som man skall utnyttja "spillvärme" från, så får man inte ha frånluft i tvättstugan. Var placerar man då istället frånluften? I något mer väluppvärmt ställe? Då har man ju inte alls vunnit något...
Citat från: Ridax skrivet 23 augusti 2006, 23:27:11Med torktumlare som man skall utnyttja "spillvärme" från, så får man inte ha frånluft i tvättstugan. Var placerar man då istället frånluften? I något mer väluppvärmt ställe? Då har man ju inte alls vunnit något...Jag har stängt frånluften i tvättstugan helt, när denna lösning körs.Frånluften går via två toaletter + kök. Där jag för övrigt inte behöver uppvärmt.Det KAN ju va så att om jag öppnar frånluften i t-stugan så slipper jag tumla under denna fuktiga årstid...men vintern kör jag stängd frånluft för o värma upp delar av nedervåningen.
Här hängs tvätten, dörren stängs o luftavfuktaren, som är på jämt, får koncentrera sej på att torka tvätten istället för källaren. Luftavfuktaren drar 200W som jag får tillbaks i värme + den värme som den drar ur vattnet den kondenserar.