Vet att det skall finnas företag som säljer värmepumpar till bra pris i Litauen men kan någon tala om för mig vad företagen heter och var dom finns ??
//Martin
"Till bra pris...", varför inte handla i Sverige av ett svensk, seriöst företag som har den erfarenhet som behövs för att kunna hjälpa dig så att du får en så optimal värmepumpsfunktion som möjligt. Det kanske kostar lite extra men lönar sig i längden då du får ett helt annat "ansvar" från leverantören än från företaget i Litauen, kan jag tro.
Det finns faktiskt fortfarande seriösa leverantörer av luft/luft värmepumpar kvar i Sverige. Att gynna dessa är jag övertgad är det bästa för slutkonsumenten och branschen i övrigt.
Det köps för mycket billigt dyrt när det gäller luft/luft och snart finns den ingen seriösa leverantörer kvar som vill eller kan forsätta sin verksamhet och det är jag säker på är något som inte kommer att gynna slutkonsumenten i längden.
Kanske jag uttrycker mig lite "mörkt", men jag tycker att man ska värdera och vara rädd om yrkeskunnande och företag som har en seriös inställning och inte hela tiden jaga billigt, billigt utan tänka lite på konsekvenserna i det stora hela...
Lycka till