Kanske det är så att du inte kommer att få så mycket olika kommentarer när det gäller Carrier maskiner. När det gäller luft/luft för villa uppvärmning så är det nog så att detta fabrikat inte är allt för vanligt. Jag har inte sett någon på forumet som delgivit sina erfarenheter kring Carrier, hitintills.
Vad jag vet så är Carrier stora på större kylanläggningar och har förmodligen inte något fokus på villa ägare. När jag skulle välja värmepump så var jag i kontakt med ett företag som sålde bl.a. carrier och enligt detta företag så klassade de Carrier som bra kvalitet. Jag tittade bl.a. på en maskin från Carrier som hettet 42HQV/38VYX Silent tech DC inverter. Den fanns i storlekar om 3,2kw, 4,2kW och 5,9kW (nominella effekter). Efter lite grävande visade det dock sig så att denna maskin inte var Carriers egen utan en "förklädd" Sharp maskin minsann med Carrier skyltar.
Jag tycker inte du gör fel om du istället tittare efter märken som Panasonic, Toshiba, och andra märken som du kan finna mycket information om här på forumet.
Lycka till