0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
5 års garanti? Nej det stämmer väl inte att Ahlsell ger 5 år. Däremot får du väl en Allriskförsäkring och det är helt annat. Den gäller bara.......o.s.v.
Tjena Nisse-Gurra.Det är riktigt att jag lämnar 2 års materialgaranti på Panasonics och Sanyos maskiner. Precis som du skriver lämnar vissa företagLängre garantier och det är då kunden får välja hur mycket kunden vill betala för garantierna. det brukar bli relativt dyra garantiernär man jämför priserna. Är man orolig att makinerna inte kommer att fungera ska man givetvis köpa ett helt koncept och då betala några tusenlappar extra för det. Angående din påstådda runt hörnet garanti så har jag absolut inga krånliga regler som gör att kunden måste skicka tillbaka något till mig för att få det lagat. Om någon del har varit defekt försöker man lista ut det med kunden över telefon om dom bor långt ifrån mig och sen skickar jag delen utan problem. Den enda gången jag har velat ha tillbaka något var när HE maskinernas programvara blev fel från fabriken, då ville min leverantör till en början ha tillbaka kretskorten. På förra året sålda ca 750 maskiner blev reservdelskostnaden för min leverantör ungefär 75000:-, med så lite fel kanske du förstår att det inte är några problem att skicka delar om något går sönder.Min leverantör borde nog ha skrivit anpassade för nordiskt klimat för det är precis det man gör med min Sanyo och samma gäller för Panasonics modeller förutom EKEB.I ärlighetens namn har inte Ahlsell konstruerat någon Sanyo utan dom har lagt till en beställning på att ändra i programvaran att den ska slå av vid -20 samt ha en längre avfrostningsintervall och 2 extra hål i botten för att slippa lägga dit en värmekabel.Det vart alldeles för långt det här svaret så jag hoppas att du orkade läsa igenom Nisse-Gurra.vad som händer om man kopplar fel??mvhTS Fastighetservice
Angående mina Sanyo så kommer dom att levereras med den nya innedelen och heter då Sanyo EHFP. Jag hoppades att dom hadde ökat luftomsättningen men det gjorde den inte.