Etter å ha hørt på varmepumper av flere typer er det for meg ubegripelig at Toshiba kan ha et rykte som mer støyende enn andre varmepumper . Etter mine ører så er faktisk Toshiba RAS 10 og RAS 13 langt mer stillegående enn andre pumper som jeg har hørt , unntaket er Mitsubishi Heavvy SRK 35 som også er svært støysvak ( lyden på den er mest hørbar i overkant på innedel ) så for dere som velger den , så monter den høyt. Den mest ubehagelige lyden som jeg oppfattet var faktisk på Panasonic HE 12 DKE , lyden på den var mildt sagt jævlig irriterende både på inne og utedel . Finnes helt sikkert delte meninger om dette , men vil gi mitt bidrag til å gi Toshiba et rykte som stillegående og ikke la et rykte som støyende forhindre folk i å kjøpe en svært bra pumpe . Som et spark i leggen til Panasonic så kan Panasonic selgere opplyse om at de såkalt fenomenalt støysvake Panasonic i beste fall gjelder kun deres minste pumper ( 9 serier ) men at mange av pumpene i ( 12 serier ) som faktisk er en størrelse som de fleste må ha for å ha varme vinterstid . De støyer .