0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Den säljs för solanläggningar (Armaflex SH) men enligt teknisk spec så rekommenderas den för max medeltemperatur på 105 grader. Så man kanske inte skall köra med den närmast solfångarna.Vad är det för plast "som används för att snygga up synliga rördragningar" som du har använt? Har dragit lite rör för min frikyla som jag gärna skulle vilja snygga upp lite...
Till platvärmeväxlaren kan man väl bara svetsa en låda som man trycker i isolering i.Typ gulfiber. Så hade jag tänkt göra om det blir solfångare
Hej .. jag e mest intresserad av om det funkar å ger nått,tex hur lång tid det tar att ladda tanken åhur stor tanken är =)har beställt mig en stor sats från samma leverantör som du,längtar tills den kommer =)
Grunden blev snygg, men vitt kanske inte är den mest lättskötta färgen, om man säger så...
Tack folks Hoppas jag kunnat bidra till nån idé för andra, eller att fler vågar sätta upp solfångare hos sig.mvh humlan.
Citat från: humlan57 skrivet 10 september 2006, 11:29:16Tack folks Hoppas jag kunnat bidra till nån idé för andra, eller att fler vågar sätta upp solfångare hos sig.mvh humlan.Det har du gjort,frugan och jag tyckte att dina solfångare var snygga ThumbsupGår nu i väntans tider eftersom beställning hos Sfinx är gjord. studs studsMVH/SIBY