0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Om du har dåligt flöde på kalla sidan så lamar den för Lågt tryck , så det felet är det nog inte.Jag gissar at tempgivaren för tappvarvattnet visar fel, IVT har inte världens mest tillförlitliga givare, om den visar för lite så löser VP:n på högtryck.
Larmet kommer inte att temp. är för hög på ngn givare utan att högtryckspressostaten har löst ut. Troliga fel är följande:Smutsfilter varma sidan igensattCirk.pump varma sidan går ejAlla termostater på elementen är helt stängda, åtminstonde ett måste vara öppetLuft i systemet, lufta elementenAndra fel:Torkfilter igensattExp.ventil strularLuft i köldmediesystemet HFC
Här har vi en till som i valtiderna röstar på tempgivaren. Jag hade samma problem på en IVT Greenline E16 med separat VVB. Problemet uppstår ENDAST vid sommardrift och försvann när jag sänkte VV-temperaturen en grad. Jag hade på lite värmepasta på tempgivaren som går ner i dykröret på VVB, det kanske hjälpte till lite att överföra temperaturen bättre till givaren? Kanske får jag byta givare framöver. Det lättaste att se om givaren mår dåligt måste väl vara att läsa av temperaturen i VP som givaren tror sig ha och jämföra med en mätning med en riktigt kalibrerad termometer!mvh,Peter