Antal personer som röstat: 20
0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
... och med en sådan koalition skulle vi kanske slippa 6 kr dyrare bensin .... kanske ...
Mmm centerns våta dröm har ju länge varit att bilda en mittenregering, och det kanske skulle kunna fungera.Men det verkar finnas något som gör att Moderaterna och S vägrar samarbeta, troligen för att de varit varandras motparter i 100 år, skulle vara märkligt om de gick ihop och samarbetade.Jag tror dessutom inte att de tillsammans har förmågan att göra något som är bra för Sverige och vår befolkning, partiledarna är för usla helt enkelt.Centerns nya vad hon nu heter verkar väl helt OK, men den känslan har jag väl fått mest för att hon bråkar med vänstern i varje debatt - tur att någon gör det i alla fall.Att vara så höger som centern egentligen är, mest till höger i många frågor, och ändå tänka sig att bilda en vänsterregering är hål i huvudet enligt mig, jag fattar det helt enkelt inte.S och SD är ju helt uppenbart de två partier som skulle kunna samarbeta bäst om man la SD-stigmat åt sidan, de har mer eller mindre samma politik idag, nu när S triangulerat det mesta av SD:s kärnfrågor för att inte fortsätta tappa väljare till dem - grundsynen på politik är också mer eller mindre samma, de vill göra det bättre för vanligt folk helt enkelt.Men det kommer ju heller aldrig att ske, inte med nuvarande ledning inom S i alla fall.Om S, C och M bildar regering skulle de tappa väljare till flankerna och inte få majoritet i nästa val, V skulle nog få 10-15% och SD skulle troligen få runt 35-40% av rösterna i nästa val och de stora gamla partierna skulle förlora mycket av sin makt, och många PERSONER skulle tappa sin utkomst från dessa partiapparater, jag tror inte de vågar, inte minst baserat på ren egennytta för sina nära och kära som jobbar i partierna.