0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Om du tänker köra pumpen mot en fjärrplacerad termostat, så har du inte så många R410 kvalitetspumpar att välja på. Känner inte till exakt vilka, men inte Panasonic iallafall.
Ok så en central placering av inomhusdelen är att föredra? Jag trodde det var bättre att ha fritt blås dvs att sätta utblåset i ena änden. Sträckan är ca 25 meter. Då får jag fundera hur jag ska dra.
Tac för svaret. Korridoren är väl ungefär 3 meter bred. Jag är väl egentligen inte så värst bunden till att det just ska vara en väggmodell, det jag är ute efter är egentligen att få kyla i huset nu på sommaren samt att spara några kronor på vintern. Håller på och processar att få igenom att bygga ut huset och i samband med detta ska det tilläggsisoleras på vinden. OM/när jag byggt ut så är tanken att min uppvärmning ska komma från pellets (panna med bulkförråd) men dels för att få ner elräkningen en del och dels för kylans skull så vill jag sätta upp en luftvärmepump. Vill därmed inte plöja ner allt för mycket stålars.Förresten det fär med kanalaggregat verkar intressant.