0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vad gör det för skillnad om jag sätter pumpen i sommarläge kontra "Vår/Höst"? Med de inställningar jag har värmer ju kompressorn knappast huset ändå... (25 grader varmt ute etc.)
Citat från: marx skrivet 03 juli 2006, 14:05:52Vad gör det för skillnad om jag sätter pumpen i sommarläge kontra "Vår/Höst"? Med de inställningar jag har värmer ju kompressorn knappast huset ändå... (25 grader varmt ute etc.)vet inte vad du har för pump. men det som händer är att den inte under några omständigheter kan köra radiator värme när du valt sommar läge.i vår höst läge kan den ju dra igång värmen en kall natt. (& vad gör det det gör ju bara att du får 100% komfort)
Citat från: CarMan skrivet 03 juli 2006, 18:37:08Citat från: marx skrivet 03 juli 2006, 14:05:52Vad gör det för skillnad om jag sätter pumpen i sommarläge kontra "Vår/Höst"? Med de inställningar jag har värmer ju kompressorn knappast huset ändå... (25 grader varmt ute etc.)vet inte vad du har för pump. men det som händer är att den inte under några omständigheter kan köra radiator värme när du valt sommar läge.i vår höst läge kan den ju dra igång värmen en kall natt. (& vad gör det det gör ju bara att du får 100% komfort)Komfort är det du upplever att få kallt på natten vissa tycker det är direkt okomfortabelt eller hur?Beror väl på vad man menar med komfort!Själv föredrar jag att en kall natt sänker tempen i huset ett par Cº, istället för att konstant gå omkring och svettas i 23-24º. Har ingen aktiv kylning i huset...
Citat från: pricken skrivet 03 juli 2006, 19:31:08Citat från: CarMan skrivet 03 juli 2006, 18:37:08Citat från: marx skrivet 03 juli 2006, 14:05:52Vad gör det för skillnad om jag sätter pumpen i sommarläge kontra "Vår/Höst"? Med de inställningar jag har värmer ju kompressorn knappast huset ändå... (25 grader varmt ute etc.)vet inte vad du har för pump. men det som händer är att den inte under några omständigheter kan köra radiator värme när du valt sommar läge.i vår höst läge kan den ju dra igång värmen en kall natt. (& vad gör det det gör ju bara att du får 100% komfort)Komfort är det du upplever att få kallt på natten vissa tycker det är direkt okomfortabelt eller hur?Precis vad jag sa....Beror väl på vad man menar med komfort!Själv föredrar jag att en kall natt sänker tempen i huset ett par Cº, istället för att konstant gå omkring och svettas i 23-24º. Har ingen aktiv kylning i huset...
Citat från: CarMan skrivet 03 juli 2006, 18:37:08Citat från: marx skrivet 03 juli 2006, 14:05:52Vad gör det för skillnad om jag sätter pumpen i sommarläge kontra "Vår/Höst"? Med de inställningar jag har värmer ju kompressorn knappast huset ändå... (25 grader varmt ute etc.)vet inte vad du har för pump. men det som händer är att den inte under några omständigheter kan köra radiator värme när du valt sommar läge.i vår höst läge kan den ju dra igång värmen en kall natt. (& vad gör det det gör ju bara att du får 100% komfort)Komfort är det du upplever att få kallt på natten vissa tycker det är direkt okomfortabelt eller hur?Precis vad jag sa....Beror väl på vad man menar med komfort!Själv föredrar jag att en kall natt sänker tempen i huset ett par Cº, istället för att konstant gå omkring och svettas i 23-24º. Har ingen aktiv kylning i huset...