Hej alla,
Jag har en Nibe F370 och försöker få den uppkopplad mot internet. Problemet är att jag varken hittar några Wi‑Fi‑inställningar i menyerna eller någon nätverksport (Ethernet) på själva enheten. Den är dessutom installerad i en ganska trång nisch, så jag kommer bara åt fronten och ovansidan – inte sidorna eller baksidan.
- Är det någon som vet om F370 stödjer inbyggt Wi‑Fi över huvud taget, eller om man måste ha ett separat tillbehör? Var sitter i så fall anslutningen och går det att nå den uppifrån eller framifrån?
- Finns det någon dold “serviceport” för nätverk som jag missar, eller är det normalt att det inte finns RJ45 på F370?
- På fronten finns en USB‑port. Kan den användas för internetuppkoppling (t.ex. via USB‑dongel) eller är den endast till för loggning/uppdateringar/service? Om någon har lyckats använda USB‑porten för att få nätverksanslutning, hur gjorde ni?
Alla praktiska tips uppskattas, särskilt lösningar som funkar när man bara kan nå front och topp utan att dra ut hela enheten. Tack på förhand!