Hej!
Vi har en gammal Fujitzu Nocria 14 som installerades redan i dec 2007, efter att jag fått tips om just den maskinen här på forumet - "du ska ha monstermaskinen Nocria 14" skrev någon. Den har varit fantastiskt bra, det bästa köp vi nånsin gjort och den är naturligtvis avskriven sedan länge. Håller på och installerar ny anläggning (luft-vatten), som skulle varit igång före vintern, men pga sjukdom i familjen går allting mycket sakta.
Nocrian blinkar samtidigt grön (Timer) + röd (Operation) 3 gånger, vilket ska betyda TEST RUN-läge. Test run ska ju inte aktiveras vid vanlig drift, och det har vi inte gjort medvetet. Om det skulle hända omedvetet, så kan man avbryta "test run" genom att trycka START/STOP, enligt manualen. Jag har gjort så, men det hjälper inte, maskinen går inte igång. Jag har även tryckt RESET med en penna, samt stängt av el-matningen till anläggningen och plockat ur batterierna i fjärrkontrollen. Som längst låg allt strömlöst i 15 timmar.
När slagit på strömmen igen, och satt i batterier i fjärren igen och startat igång HEAT, kommer ändå de tre blinkningarna grön+röd omedelbart tillbaka... Ingenting startar, varken kompressor eller fläkt i utedelen och ej heller fläkten i innedelen.
Nån som har någon ide? Visst, den är jättegammal, men det vore väldigt trevligt om det gick att få maskinen att producera värme ett par månader till....
/Micc