0 medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.
Mmm, tyskarna tvingas ta till återställare efter den nedlagda kärnkraften, och bristen på billig rysk gas.Det man får fråga sig är väl om det verkligen blir billigare med Amerikansk olja och gas i brännare runt om i Tyskland.Stora delar av året är elpriset trots allt lågt.När pengarna tryter och arbetslösheten skjuter i höjden är det tydligen inte lika viktigt med klimatet, kort sammanfattat.
har ett helvete rent ekonomiskt.
Jag känner till jättemånga som sysslar med aktier och så är det nog för oss allra flesta, känner dock inte till någon som har blankat aktier och det gäller nog dom allra flesta av er också.Dom som blankar sitter troligtvis inne på mer information än vi vanliga, information som vi vanliga småsparare oftast inte kan känna till. Vi undviker aktier som blankas för mycket, eller investerar bara för en mindre del.Jag berättar aldrig hur mycket en aktie går upp eller ner och rekommenderar inga aktier om någon frågar förutom Investor som slagit index 15år på raken, nej vi äger inga Investoraktier. Rekommenderar man aktier till folk och aktien går upp så är det som det ska vara och alla är tysta, går den ner får man förmodligen höra det direkt.Utdelningsaktier så ska man nog hålla sig max till dom som delar ut någonstans mellan 4-6%, utdelningsaktier störtdyker under X-dagen och delar dom ut mycket så blir fallet stort, oftast mer än själva utdelningen så är man intresserad av sådana aktier ska man köpa dom strax efter x-dagen.Sossarna med småpartier kommer garanterat bilda regering i höst, hade det funnits en aktie på det så hade jag gått in med 75% av allt innehav så säker är jag på det. Alla vill vara med på det vinnande laget, det ligger i vår natur att inte tillhöra förlorarlaget, folk röstar på den sidan som ligger bäst till, förutom pensionärerna för dom är korkade och röstar alltid som dom alltid har gjort.Vi har nordens lägsta pensioner, där 7 av 10 pensionärer lever på bidrag ändå röstar större delen av pensionärerna på Sossarna. Mellan 1936-2021 är det 85år och Sossarna har styrt 68 av dom åren så det är tack vara sossarna pensionärerna har ett helvete rent ekonomiskt. Sossarna la pengarna på att importera framtidens väljare istället, kosta vad det kosta vill allt för makten.Sammanfattningsvis: Lita aldrig på högt blankade aktier eller en Sossepolitiker.
Dom pensionärer jag känner är faktiskt nöjda med sin pension och verkar leva bra på den.