Våra lokaler värms av fjärrvärme, vi hyr lokalen så vi styr inte över det där, MEN - efter flera år av problem med låga innetemperaturer när det blir kallt ute så har jag ledsnat, under köldknäppen vi haft senaste veckorna hade vi bara 14 grader här inne, och då är det svårt att sitta och skriva på en dator med stelfrusna fingrar.
Satte in en elradiator på 2 kW (Kopplad till hyresvärden el) och fick upp tempen till rimliga 18-19 grader men efter någon timme blir även det kallt.
Har stött på i flera år men inget händer så nu ledsnade jag alltså och monterade på eget bevåg, för egna pengar in en golvmodell Mitsubishi DOJO 25 som får hjälpa till att värma.
Nu är det ju 0-gradigt ute, så svårt att säga så mycket om effekten, men jag är grymt imponerad över hur tyst den går i alla fall.
Ställde den på 23 grader i förrgår när den monterades och vi har 22.8 grader här inne nu.
Än så länge är jag grymt imponerad och börjar förstås varför TScomfort brukar framhålla golvmodellerna trots att de är lite dyrare, och på pappret har lite sämre COP.
Att de tar in luften just ovanför golvet gör att de alltid får arbeta med den kallaste luften i rummet, och borde därför i praktiken få bra COP jämfört med en innedel som sitter under taket.
Nu vet jag inte hur dessa testat i labben när man tar fram COP men man kan ju misstänka att de inte jämförs riktigt korrekt med varandra high wall och golvmodellerna.
Ska bli intressant att se vad den levererar om det blir riktigt kallt ute igen, nu vet vi ju att 2 kW el höjer tempen med ca 4 grader i lokalen, så det har vi i vart fall att jämföra med.