I det grå fältet nedanför de horisontella annonserna ovanför forumet ser du sökvägen till detta ämne, jag tror det är det som menas, men brödsmulor aktiverade kan du få fram en sökväg så du ser var i hierarkin mjukvarumässigt du befinner dig, och ibland kan man klicka på och navigera till en högre nivå utan att behöva backa flera steg i hierariken, eller klicka på ett helt nytt manyalternativ.
I brödsmulorna ovan kan du t.ex. klicka direkt på "Värmepumpar och Installationsfrågor" och du vill gå tillbaks till den avdelningen efter att ha läst vad jag skrivit.
Jag skulle kallat det "Visa sökväg" Ja eller Nej.
AI förklarar som följer:
I webbdesign
Funktion: Brödsmulor är ett sekundärt navigeringselement som vanligtvis placeras högst upp på en sida och visar den aktuella sidans hierarki i förhållande till hela webbplatsens struktur (t.ex. Hem > Produkter > Elektronik > TV-apparater).
Fördel: De hjälper användarna att förstå var de befinner sig på en stor webbplats och kan klickas på för att snabbt navigera till en överordnad katalog eller en tidigare nivå i hierarkin utan att använda "tillbaka"-knappen.
I datorgränssnitt och operativsystem
Funktion: Brödsmulor används i filutforskare för att visa sökvägen till en fil, t.ex. C:\Användare\Dokument\Projekt.
Fördel: De gör det möjligt för användarna att klicka på valfri del av sökvägen för att omedelbart navigera till den mappen, vilket gör det enkelt att navigera i en komplex katalogstruktur.
Viktiga punkter
Navigering: De är främst ett sätt att hjälpa användarna att hitta på en webbplats eller i en applikation.
Hierarkiska: De visar en sökväg som visar användarens position i en hierarki.
Interaktiva: Varje del av brödsmulsleden är vanligtvis en klickbar länk som gör det möjligt för användarna att hoppa till en högre nivå i strukturen.