0 medlemmar och 16 gäster tittar på detta ämne.
Ja ska man nyttja nätet ska man tydligen betala för det.Många som trodde att paneler var lösningen på höga elräkningar men det är ju i så fall ett feltänk, vinterns dyra elräkningar löser man inte med solpaneler....
Såg även senast att batteri cyklings kostnaden är minst 2 kr/kWh, så en payoff saknas helt, får aldrig tillbaka utlägget, man bara förlorar de mesta dagarna.....Så här års produceras det 1-2 kWh per dag, inte mycket att stoppa in i batteri lagring 🙄
Jag har bestämt mig för att inte räkna med någon cykelkostnad alls i alla fall, mot bakgrund av detta.Om jag INTE använder dem för att spara några korvören/dag kommer de troligen att vara uttjänta ändå efter en viss tid.Utan att jag sparat något.I natt laddade jag för runt 12 öre kWh, och idag kommer det kosta drygt 1 kr som mest, så nu går huset på sparad el från natten.
Med tanke på att larmet kommer ringa varje dag i 15 år klockan 19.30, och jag ska logga in och ange vilka tider batterierna ska laddas så är det en urusel lön för mödan, men man ska ju ha något att pyssla med också.
Du kommer älska effekttariffen när du får den. Du får hoppas den blir som min, 132:-/kW kl 7-20. Tänk vad snabbt du kan räkna hem dina batterier.
Förstod inte, varför vill du inte peak shavea?