0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Visst är det så! Liksom det var när jag trimmade min Zündapp KS 50 så att den till slut toppade 115 km/h. Man slutade ju aldrig att pilla och peta, och fortare och fortare gick den, mer och mer lärde man sig....Till slut räckte inte utväxlingen till, fick byta till Mustangbakhjul.
Igår vaxade jag utedelarna med bilvax och även bottenplattans insida för bättre "avrinning" då kändes det nästan som att "bara inte grannarna ser mig" för då tror de att jag är tokig, fast det tycker i och för sig redan hustrun och sonen som är tio mobbar mig för att jag har forumet som startsida.
Problemet är ju bara att man kommer på sig själv att det gått en på hjärnan för man kan inte sluta fundera eller testa eller ifrågasätta o.s.v. Jag har kommit på mig själv att jag fått någon typ av "hat kärlek" till mina luftvärmepumpar, ibland tycker jag att jag ska låta dem vara och bara låta dem gå och gå, men snart är man där och pysslar om.Igår vaxade jag utedelarna med bilvax och även bottenplattans insida för bättre "avrinning" då kändes det nästan som att "bara inte grannarna ser mig" för då tror de att jag är tokig, fast det tycker i och för sig redan hustrun och sonen som är tio mobbar mig för att jag har forumet som startsida.Men å andra sidan så har intresset också givit resultat i form att jag lyckats få min Duo-maskin utbytt mot två HE-9:or p.g.a. att jag påvisade att duo maskinen inte levde upp till utlovad prestanda och funktion. Bytet som var ganska omfattande för generalagent och installatör gjordes utan extra kostnad för mig. Hade jag inte haft intresset för värmepumpen så hada jag kört på då trots allt duo-maskinen sparade en hel del pengar första året. Nu får vi se hur de två HE maskinerna sköter sig till vintern.Jo jo värmepumpar kan vara riktiga "gossedjur" för somliga halvtokiga människor....Nu har jag börjat fundera på att komplettera mitt varmvatten med nyttjande av solenergi för tappvattnet är nu den största förbrukaren, tänka sig.
Du har säkert koll men är det så bra att proppa hela utrymmet med isolering? I vårt hus också med kattvindar så måste det finnas ventilationsspalter om inte så möglar det...tips bara