Var igår på en 1245-8 som inte ville köra kompressor, den var bara 4 år gammal. ratta igenom inställningar och värden, ändrade lite kurvor m.m tänkte sätta vv till lyx, men kunden hade redan valt det, så det gick inte för att lura igång kompressor. Körde tvångsstyrning för att se att den i alla fall går igång och det gjorde den. Efter lite sökande och funderande, så började jag kolla olika värden igen, när jag får se att BT10 KBin var 98.2 grader, tvångskörde kbpump, vart ingen skillnad, hade ingen originalgivare i bilen, så satten en "vanlig" ntcgivare dit, japp helt andra värden, något högt ännu, helt plötsligt ville kompressor starta och gjorde så. Så summan av kardemumman, Nibe har ett stopp för start kompr om kbin är över 30+ grader som standardinställning, inte lätt att ha allt i bakhuvudet, och givetvis är det bra, det blir djävligt tungt för kompressorn att starta, med ett kbvärde på 30+. Givarn jag satte dit funkade bara 30 min, sen larmade det, för att den inte kunde kalibrera givarna, så värdet var väl lite fel, får åka och byta givare när jag fått hem rätt.