Har jag tänkt rätt här? Kört denna i två år, men har för mig jag fått stänga ventilen med x på längst ner för att få ner värme. Men principiellt, är det rätt designat?
skulle ni sätta dit en bypass som i alt 2 i efterhand och låta bil att köra värmen via VVX?
VVX-kretsen är stängd på vintern så cirkulerar ingen brine på kalla sidan av den.
Har för mig att jag inte fick ut värme i frikylekretsen om jag inte stängde ventilen längst ner med X förra vintern.
Stänger jag den nu med värme påslaget går flödet på CP ner till 0.1m3/h när alla FKV som påkallar behov av flöde öppnar sina kretsar. Kör jag med ventilen x öppen, så får jag 0.4m3/h om alla tre ska ha flöde. Är det bara de två mindre FKV som vill ha flöde så är det 0.1 med eller utan den ventilen öppen.
BVP har inte behov av att göra värme ännu så inte kunnat testa nu på hösten.