0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Med förbättrad utnyttjande av egen el,, nollande av effekttariff, försäljning av solel på tider det är bättre betalt och laddning på natten vintertid och undvika vintertipparna så räknar jag med att de skall betala sig på 8 år om priserna är som nu.
Innan Ferroamp startade med sitt AI så lånade jag ut 50% av kapasiteten för stödtjänster.Dom 50% av tillgängliga 35,5kWh klarar vi oss på från 07.00-22.00 om batteriet går in och tar effekttoppar över 2kW eller om jag hade 1,5kW inställt är det var som kallas då bilar laddas på kväll/natt då vi inte har någon effekttariff alls.Februari och mars som inte var så kalla hade jag ställt in ännu lägre gräns när batterierna skulle ta toppar.Klantade mig några gånger med billaddningen så fick lite högre peakar än tänkt Har man stödtjänster via checkwatt tror jag inte man kan styra sitt batteri själv överhuvudtaget om dom inte ändrat det.
Sitter o tänker i liknande banor, hur ser din besparingskalkyl ut fördelat på egen el, effektavgift samt försäljning solel?