0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag har ett enrörssystem,högtempsyst, det har ju iofs fungerat men det går kanske att göra bättre. Satt och funderade på om det kunde vara nån mening med att sätta småfläktar bakom radiatorerna för att öka effekten. Det skulle vara små 15-25w och bara på de sista radiatorerna i slingan, och får inte äta upp ev vinst. Vad tror forumet om iden?
Citat från: hplp skrivet 13 juni 2006, 20:47:41Jag har ett enrörssystem,högtempsyst, det har ju iofs fungerat men det går kanske att göra bättre. Satt och funderade på om det kunde vara nån mening med att sätta småfläktar bakom radiatorerna för att öka effekten. Det skulle vara små 15-25w och bara på de sista radiatorerna i slingan, och får inte äta upp ev vinst. Vad tror forumet om iden? Här är en modell, jag har själv funderat på två men de kostar tyvärr dryga tusenlappen styck.Idéen är annars helt OK.http://www.pyrox.se/pdf/flkproduktblad.pdf
Precis en sån, men billigare,det måste finnas. köpte en stående samma typ av fläkt med 5 hastigheter, timer, och som gör en svepande rörelse för 380kr. varför skulle en enklare vara dyrare? Nej, det måste finnas billigare, för jag vill ha. Nu vet jag vad jag skall leta efter fram till vintern.