0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
dom vita kablarna
Citat från: Bosse-värmepumpsdo skrivet 22 juni 2006, 17:11:52dom vita kablarnaeeeeeeeeeeewhh finns inga vita kablar MEN 5VDC på kortet saknas ( samt ligger 12VDC på dryg1 16VDC) på testpunkterna på innerdelens kort.. så jag håller med om att det bör vara innerdelens PCB men jag skall kolla några till av stalltipsen i servicemanualen för att vara 100% säker ( tydligen kan defekt fläktmotor "dra ner" kortet)Var köper jag PCBet???Ventailationutveckling??Löjligt dyrt?? ( eller trams i stil med "vi måste göra jobbet annars blri det inte bra"??) Kan man hävda garanti då den är monterad maj 2004 tro?? (eller klämma försäkringsbolaget på nån krona??)
Thumbsup du menar den lilla prytteln jag mistog för en konding i den lilla "platspåsen"?? b00k
Har en RAS-10JKVP-E (inmonterad juni 2004) som värmer/kyler ovan våningen på min 1,5 plans villa Senaste dagarnas grymma värme har gjort att jag "måste" köra pumpen för att ta ner tempen från 800C till mer acceptabla 23-26 C på ovanvåningen..Detta är alltid funkat bra ( medan min egen installerade Panasonic DKEpå nedervåningen inte har varit helt tillbelåtenhet) men så idag har den dött fullständigt, inte ett liv i inne delen , matn. OK i bägge delarna, samtliga 3 säkringar i inne och ute del OK, INTE fel på fjärren för man får inte heller liv iden med reset knappen heller...Några goda råd eller är det bara och ta ett djupt tag i lädret och ringa ventilationsutveckling??