0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Elförbrukningen är från min elleverantör, använder Greenley så får allt i appen. Vatten är kommunalt.
Du har inget sånt där väderstyrprogram som är aktivt i pumpen? tror att det finns under meny 4, bocka bort all sån skit, ska även finnas något på värmestyrningen, Har så dålig koll på dessa nya pumpar, då Nibe inte släppt tekniska manualer på dessa, så är det svårt att läsa in sig på dom, och vi har inte så mycket av de nya än, så man hunnit lära sig menyerna utantill =)
Håller med om att dT normalt sett är högre men det är lika för mig när det inte finns något värmebehovJag som har en annan, men väl fungerande, pump hade också dT runt nån grad igår och tidigare dagar då det var varmt ute och inget värmebehov förelåg. Så här såg det ut hos oss i går em; inget behov under ett par timmar, dT till och med låg under en grad. Sedan börjar behovet komma och man ser att framledning och retur ökar, så även dT som då steg upp mot 4-5 grader. Våran inomhustemperatur ligger i princip alltid på närmare 22,5 grader på undervåningen och närmare 23 på övervåningen
Kolla energiloggen, då kan man se el som den käkat till kompressor och elpatron, och värme som den "producerat".Kolla i servicemenyerna om du har Smart Price Adaptation eller Väderstyrning aktiveratKolla sedan vad du har för värde på spärrbandsinställningarna?Och slutligen, kolla dT-inställningar vid drift och DUT.Men framförallt, kolla sil/smutsfilter
Enligt din logg ser det ut som att VP förbrukade ca 35 kWh/dygn. Vart kommer dessa 65 eller 100 kWh ifrån?Nu när det är plusgrader borde VP ligga på några hundra watt i timmen.
Spännande, haha! Men om det är den gråa stapeln jag ska titta på så ser det ut som att pumpen dragit 16kWh senaste dygnet, kan det stämma? Isf undrar jag var alla andra kWh tar vägen Iaf, stort tack för att du kom på detta
Fast det står iofs Energi per källa, är det kompressorn och elpatron. Säkert jag som tänkte fel. Såg det som tillförd energi och avgiven energi.
Jag tror du har rätt.Kan någon mer bekräfta?