0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Nu är jag inte insatt i fallet men det stog att pumpen kräver ett högt flöde som värme systemet inte klarar av flödet kommer bli lite högt ändå med en volymtank.
Den kommer ju lösa problemen med flödet och jag tror det kommer fungera bra och i det här fallet där det inte går montera extern framlednings givare finns ju inget val och det som kommer hända är att skiktningen förstörs lite grann men det är nog inte hela världen. Man kan ju tycka att Ctc bör ha koll på hur det ska funka jag skulle kolla med dom.
CTC har noll koll.Utöver att de inte förstår buggen jag försöker få dem att fixa, så har jag försökt få dem att räkna ut hur stor volym tank jag behöver. Under en massa mail sa dem att 100l räckte, sen när jag försökte kolla hur det gick med mjukvaruuppdateringen som de skulle fixa så kläckte en annan person till med att en 100l förmodligen inte räckte för att undvika moment 22 trots allt. Varpå en märklig diskussion efterföljde…
Tolka din beskrivning av CP fel när du beskrev den som fast, för du menar att den har typ 3 olika fasta lägen? Så du skulle behöva köra på typ 3:an för deltat?