Hej
Här kommer en uppdatering. Jag har fått dit två givare. Dessa var fyrkantiga och krävde avmantling och täljkniv för att gå ned i hålen på tanken. Verkar funka.
I styrdatorn fick jag inte de val jag trodde. Allt hoppade igång av sig själv och systemframledningsgivaren och tankgivaren blev synliga under TEMPERATUR. Det finns inga val att göra så det är lite oklart hur styrningen går till. Jag kan se att den räknar integral på systemframledningsgivaren och temperaturen i tanken verkar trovärdig, och stiger en stund efter systemframledningen. Så det funkar nog som det ska. Trots många stängda termostater blir gångtiden lång, och integralen når +100 trots att kompressorn slagit av. Vid det laget har även tanken laddats till minst börvärdet. Returen och tanken närmar sig sedan varandra, sedan även systemframledningen och det blir en lång vilotid, flera timmar. Men det är inte så kallt ute än så jag ska hålla koll längre fram. Jämfört med föregående pump har jag kunnat sänka framledningen med 10 grader, men det är en hel del annat som förändrats samtidigt så jag vet inte om det är tack vare tanken.