Hej,
Jag fortsätter i denna tråd...
Installationen av leden 10 duo och arbetstank VT-W 200 är fortfarande under utredning. Jag är lite förvånad att det var så svårt att få till, jag tycker det står i manualen hur man kan göra och det bästa alternativet verkar vara BUFFERTTANK med två givare. Jag försöker motivera installatören att göra klart.
Det finns inget dykrör på toppen av tanken. Jag slet därför bort fronten och hittade där två "anliggningsrör" för givare. Tror ni Thermia angivit diametern på dessa? Nej. Jag har mätt mig fram till att det måste vara 7 mm. Givaren som skall sitta där är en: 086U2773,
https://jsenergi.com/reservdelar/thermia-reservdelar/thermia-reservdelar-per-typ/thermia-givare/top-sensor-4-meter-with-molex-99427Det finns ingen måttuppgift. Thermia kunde inte ge någon upplysning om måtten på givaren.
Om jag förstår manualen rätt så är det en dylik som skall sitta i tanken och på framledningen.
Jag ber ödmjukast om någon har en sådan givare: vore helt overkligt tacksam om någon kan ta ett skjutmått och mäta diametern samt höjden på givaren.
Det känns märkligt att det inte finns ritningar och mått att dela till installatörer och kunder.
Tack för goda råd hittils