Hej,
Söker råd om någon haft liknande problem med sin pump
Har sökt i trådarna och det verkar ju som fler har konstiga fel med sin 202:a, men hittar inget som direkt är som min.
Bakgrund:
IVT vent 202 (2015); larmar ofta och växlar mellan felkoderna "rengör luftfilter", "lågt förångningstryck" och "hög hetgas". Det började för ca 5 månader sedan och tekniker var då ute och felsökte och gjorde även service på pumpen. Inget läckage hittades och heller inga andra fel.
Ibland efter återställning kan pumpen gå i en vecka men under senaste veckan larmar den varje dag.
Det som jag gjort själv efter tekniker inte hittade nåt direkt fel är att skapa en bättre vattendränering och provat flytta TR4 givaren (efter inråd från teknikern), resistansmätt TR4 och TR6 (inget direkt avvikande), chansbytt TR6 givare (hög hetgas larmkoden har dock inte kommit tillbaka efter chansbytet)
Värden på pump, när den går:
- TR6 hetgas 81º
- TC3 kondenstemp 27,3º
- TL2 Luftintagtemp 22,3º
- TR4 temp kondensor kyla 11,9º
Min fundering är om det kan vara enbart ett mjukvarufel och/eller nåt annat givarefel, då tekniker inte heller hittade nåt läckage?
Finns det ens en uppdatering av mjukvaran och går det ens att ladda ner och installera själv?
Tack på förhand
/reilon