0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej! Jag har en Nibe Fighter 1215 7W. Installerad tror jag 2004. Huset är i 2 plan. Några radiator i bottenvåningen blir inte varma (tror dom längst ifrån). Har bytt ventilen och kollat bottenventilen. Kollat att vatten kommer på returen. Får dock ingen värme i radiator. Radiatorer på övre plan är varmaAnders
Bra med följdfrågor Har bytt termostaten. I botten sitter det en returventil (tror jag det heter) tagit lös och kontrollerat efter smuts. Den är öppen. Då den var bortskruvad öppnade jag kranen närmast på returen till radiator och det kom mycket vatten ifrån returröret. Skruvade tillbaka allt och fyllde vatten samt avluftade. Men ingen cirkulation.Har inte kollat cirkulationspump eller filter då jag har värme på en våning upp.Huset är byggt -70Har mätta med IR på radiator upp runt 30-35 grader just nu.Den låter ganska mycket tycker jag.Hoppas det hjälper lite mer. Är som sagt novis :-)
Men du säger att några radiatorer på bottenvåningen inte blir varma. Med det. enar du alltså att andra radiatorer blir det? Då kan det ju knappast skyllas på värmepumpen, förutom möjligtvis cirkulationspumpen, men inte troligt.Du säger att du har bytt termostaterna, men betyder det att du bytt termostatventilen eller bara termostaten? Har du kontrollerat att stiftet fjädrar?