0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag känner en person som är jägare...och alltså har vapen hemma."Jägarna är de rejälaste personerna i samhället", sa´ han.Vore bra om det är sant....."Vi" försöker begränsa farliga saker i samhället......och Tyke kanske är inne på nå´t.......ska vi begränsa storleken/antal hk hos bilar...för att minska risken för allvarliga skador...?
Tanken att man kan lagstifta fram paradiset genom att förbjuda allt som är farligt är legio bland vänstern men även utbredd i andra partier, t ex de som kallar sig liberaler men är allt annat än frihetsivrare.Den nuvarande regimen är inte lika illa som Reinfeldt, men likfullt = sossarna light.
Skall man leka eller utöva fritidsintressen som motorsport skall det inte ske på andra trafikanters bekostnad utan på en motorbana motsv.Eller skall vi ha totalt kaos. !!!???540 hk bilar i trafik är totalt obegripligt, allt sunt förnuft saknas.Handgranater och kulsprutor behövs snart också, fria läkemedel på ica, privat sjukvård utan regler, autobahn fri fart, osv
Jag blir fullkomligt vansinnig när jag ser folk köpa billiga hus nära vägen, och sedan börja kräva att alla andra runt omkring dem ska köra saktare, det ska monteras fartgupp, och gud vet allt.Vill man inte bo vid en trafikerad väg, köp inte ett hus där!!!
Fri fart funkade bra rätt länge även i Sverige
Häromdagen kom grannen och ville ha påskrift för farthinder och min första tanke, NEJ inga blomlådor för jag vet vem som kommer få släpa fram och tillbaka dom där lådorna, men så menade dom fartgupp som kommunen sätter ut mellan maj-okt.Helt galet egentligen då vi bor på en återvändsgata, grannen har katter och vill inte att dom ska bli överkörda för annars skulle han knappast brytt sig. Dom 4 sista husen i slutet på gatan kör som biltjuvar fast det bara är 30 km/h.En av guppen ska troligtvis vara mitt framför vår tomt, istället för att dom kör för fort så kommer vi få höra smällarna då dom passerar guppen istället. Ett av kraven för att få fartgupp var att det inte passerade mer än 300 bilar om dagen!
Javisst. Förutom att det var 30 gånger fler döda per körd kilometer.
Ju fortare man kör desto mindre risk att köra på en älg...Eller, ju mindre tid man vistas på en väg, desto mindre risk att dö i en viltolycka.Det finns tiotals saker som gjort Svenska vägar säkrare de senaste 20 åren.(Tabell finns i tidigare inlägg)Hastigheten är nog inte den stora saken, men enkelt för politikerna att justera så det blir mindre "risk" för döda i trafiken.Om alla kör 0 km/timme är risken = noll.Är det verkligen dit vi är på väg?