0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Han hade ingen AR15 men andra halvautomatiska vapen och använde dem. Naturligtvis förespråkar jag att alla halvautomatiska vapen förbjuds, det var ju det jag skrev.Kan du tala om för mig på vilket sätt AR15 ökar tryggheten för jägare jmf annat halvautomatiskt vapen som inte är militäröiknande? Blir inte björnarna tillräckligt skrämda om de inte är kamouflagemålade eller vad är anledningen till att du är så upprörd över att dessa vapen förbjuds?Jaga har man ju klarat av tidigare utan hslvautomatiska vapen. Äka säkerhetsmarginalerna och förläng utbildningen så blir nog jägarna tillräckligt duktiga att klara sig med manuellt laddade vapen.
Har aldrig påstått att just AR15 måste vara kvar som lagligt vapen, jag talar enbart om halvautomatiska vapen generellt...Men OK, tillåt bara halvautomater för de som ska jaga björn eller vildsvin, eller ska jaga med hund i marker där det finns björn som kan komma efter hunden.Men ska vi verkligen hålla på med sånt hårklyveri?
Men, å andra sidan, så finns det som skrivits ovan, andra områden att ta tag i, och som skulle göra mycket större skillnad sett till antalet skjutningar i samhället.
Konstigt att vi skall följa USA på alla dåliga områdenVi skall bli lika feta, låna lika mycket så staten går i konkurs, skjutningar och automatvapen, ha en stor andel fattiga och ett fåtal rika som lyckas då många andra gör jobbet, subventionera dagis och elbilar till rika, utdelningar, etc
Min pappa har jagat sjuk mycket och klarat sig utan halvautomat. Han har även fällt björn. Han är uppväxt i Hälsingland.
Är man för gammal och långsam kan man ju bli ett lätt byte för björnen🙏😉