0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jepp, problemet är slingberedaren, jag hade en CTC oljepanna tidigare, med 70 grader i pannan kunde jag hälla upp ett bad om jag vred på lite halvfart på vattnet. Vid fullt öppen kran blev varmvattnet kallt.Jag tror att bergvärmepumparna från CTC har lite längre slinga men är vattenflödet för högt så hjälper det inte. Men prova att tappa uppvattnet lite långsammare, ha tålamod.
Du har ju 3kW patron kvar att ta till, men när du inte behöver värma huset har du alltså 8,5 + 6 = 14,5 kW att blåsa på med - det är mycket! Och ska nog räcka till. Så något annat är fel. Du borde kunna tappa upp ett 150 liters kar även utan att vrida upp svarta ratten.Lite förvirrat där, du skrev att du höjer till 70 grader minst 45 min innan - blir det då inte uppåt 70 grader också? Du skriver nämligen att om du höjer till 68 blir det "lite bättre"? Själv kommer jag upp till 60-65 grader på 15-20 minuter. När det går över 50 kan jag börja tappa vv. :,v( b00k
Tack SkaneErik, äntligen en beskrivning som till och med jag förstår Thumbsup En följdfråga bara...Om jag förstått det hela rätt så är det vv tempen som syns på displayen, inte framledningstempen. Kan man se vad som är den aktuella framledningstempen någonstans?