0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Skillnader mellan olika elevgrupperI likhet med tidigare studier så kvarstår vissa skillnader i elevers prestationer på PISA-provet då hänsyn tas till betyg. Med samma betyg presterar flickor i genomsnitt bättre i läsförståelse i PISA, medan pojkar har något högre resultat i matematik och naturvetenskap. Resultaten visar genomgående att elever med gynnsam socioekonomisk bakgrund presterar bättre än elever med mindre gynnsam bakgrund.
Trumps "vänner" är utbytbara, kan offras om de står på tvärs med Trump. Att kolla på vad han fått gjort, tycker det täcks av den våta filt han lägger upp för att komma dit han vill och han skyr inga medel för att vinna matchen. Att då vinkla till att endast se på resultatet och inte hur matchen och matchfixning gått till det är inget jag står för. Man kan inte gå och skrävla att man kan avsluta kriget på 24 timmar när man själv vet att så inte är fallet men det är så han gör. T o m när han ljuger så uppenbart så att klockorna stannar och det inte ens är värt att nämna det till han så kör han ändå på som det vore en sanning.Hade jag mött han i en hockeymatch hade jag lagt mig på hans nivå direkt, dessvärre hade han köpt dommare mfl för att se till att han ska vinna oavsett hur jäkla dumt han skulle bete' sig. Så hur va matchen skulle man frågat honom, ja de va en underbar match och alla heja på mig men så har vi den där lilla rackarn som kör fult spel men vi lyckades vinna....Så ja man kan kolla på resultatet och blunda för spelet bakom...