0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Sverige har 367 myndigheter. Hur många skulle vi klara oss utan? https://www.regeringen.se/myndigheter-med-flera/Kunde sjukvården drivas mer effektivt?Varken höger eller vänsterregeringar bevakar våra intressen.Läge att det kommer in en populistisk ledare som inte är hämmad av partibindningar?Och driver genom nödvändiga förändringar.
Börjar allt mer likna en statskupp i USA, Trump röstade för Putin i FN:s resolution igår, har aldrig tidigare hänt att USA valt en annan väg än majoriteten av demokratierna i den fria världen.Det börjar se riktigt illa ut nu, inte minst för USA självt.I Sverige springer vänsteranhägare nu (får man anta) och bränner upp Teslabilar, försäljningen störtdyker globalt, och tesla-aktien föll 6% igår.Mike hade nog som sagt rätt när han för X antal månader sedan skrev att vi såg början på slutet för Musk.Det kan gå mycket fortare att förlora ett företag än att bygga upp det, och frågan är om någon annan kan ta över om Musk tvingas lämna det sjunkande skeppet.Det jag ser framför mig just idag (Det kan ändras fort) är:Trump och Putin kommer fram med ett förslag som ratas av EU och Zelensky på samtliga punkter.Trump blir omintetgjord och hånad av hela västvärlden och surnar till rejält, går all-in på att straffa sina handelspartners med tullar på ALLT.Dollarn, som redan börjar falla kommer att rasa i värde och USA:s ekonomi går i totalt stå.Samma sak med Euro:n, eftersom EU kommer att ta på sig ansvaret för att stödja Ukraina så länge det behövs för att Putins terror-regim ska falla.Redan nu har både Euro och Dollar går ned med typ 6% eller så mot SEK sedan trump tog över, och det blev klart vilken otrolig knipa Tyska ekonomin befinner sig i.Jag gissar att det inte kommer dröja allt för länge innan det ställs ett misstroendevotum på Trump kongressen (om det alls är möjligt, det vet jag inte).Men Amerikanska folket kommer inte acceptera detta länge till, och i USA har man rätt att bära vapen, just för att kunna hindra en diktator att ta över landet.