0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Att dom gör nånting håller jag med om att det är bra men det är sättet han styr skutan. Tycker det är märkligt att nån som länma över på sådant sätt som han gjorde och allt efterföljande att man på gillar det eller blundar för det. Att om jag inte vinner så har någon fuskat och då ska han vända på allt och se till att så att det blir som han vill. Lila nu där han innan valet gick på att att det fuskas och jag gissar att flera rösta på honom för att slippa nånting värre än överlämningen.Det är ju svårt att inte få förutsatta meningar med nuvarande facit på Trump.
Det finns inget i Trumps politik som är bera för någon i Europa, samma gäller alla övriga fasictpartier i Europa oma man nu nödvändigtvis måste ha plastsugrör.Finns inget bra för amerikanarna heller för den delen.
Statsskulden i USA är ca 120 % av BNP är 124 %, vilket sätter dem någonstand mellan Italien och Grekland. Det är givetvis ett enormt problem. Skulden är givetvis självförvållad och att korrigera den ked att hota övriga västvärlden med repressalier är kanske inte den bästa lösningen.Jo det finns korruption i USA. Det framgår nu mera tydligt efter föregående val då Trump försöker tillgodose sina valfinansärers intresse. Techmiljardärärnas intresse är att förkovra sig ännu mera på bekostnad av andra, kosta vad det kosta vill utan ta hänsyn till landets lagstiftning. Att de skulle jobba för att minska korruptionen i samhället är nog så långt från verkligheten man komma.
Det är nästan så att man börjar tro på skvallret om att Trump är köpt/utpressad av ryssarna sedan 80 talet! IOM den senaste månadens mkt märkliga skeenden. Enligt hörsägen skall han gå under namnet Krasnov. Nytt för mig var att han tydligen betalade runt 94.000 $ 1987 för en helsidesannons i 3 dagstidningar. Där han motsatte sig att vissa länder såsom tex Japan fick mkt militärt stöd ifrån USA utan att betala för sig. Känns tongångarna igen? Har bara börjat skumma igenom artiklar om Donalds tidigare liv. Tyvärr är det mesta på engelska så min skolengelska får kämpa genom texterna…En konspirationsteori bland många
Det finns inget i Trupms politik som är bra för oss hät i Europa.
Jo det finns.De ska se till att maten i USA (och troligen världen) blir nyttigare.De ser till att DEI och transtrenderna i världen inte är stats-stödda påverkanskampanjer finansierade av USA:s skattebetalare.De ser till att EU kommer att ha en egen försvarsförmåga, till sist.Att försöka skapa en Ekonomi i balans i USA är nog också på sikt bra för alla, även om det förstås kommer att kräva en omställning för oss i Europa.I övrigt är det ingen som vet vad som kommer att hända, lyckas han få fred i Israel och Ukraina på något mirakulöst sätt så tror jag nog att det kan bli annat ljud i skällan.Men, om de inte styr upp sitt agerande snart har han nog snart bränt alla skepp.USA riskerar bli lika sanktionerat som Ryssland.Inte av stater/nationer, men av vanligt folk som röstar med plånboken.