Vi säljer både och, och ärendena hanteras olika.
Daikin har ett mer datoriserat system som jag kan tänka mig att äldre personer ogillar, Mitsubishi är mer manuellt.
Manuellt är bra om någon svarar när man ringer.
Datoriserat är bra om man lärt sig hantera systemet och på så sätt får bort "den mänskliga faktorn" ur ekvationen.
Teknisk support är bra hos båda, men det är lite krångligare att komma fram hos Daikin.
Mitsubishis support behöver kanske inte heller anlitas lika ofta, men det kan nog vara ett resultat av att vi de första åren sålde nästan uteslutande Daikin, först på senare år vi sålt mitsubishi.
Daikins senaste modeller verkar vara ett kvalitetslyft jämfört med tidigare generationer så vitt vi kan bedöma i alla fall. (Drygt ett år sedan senaste generationen presenterades).
Står man ute hos en kund och behöver hjälp är det alltid lika frustrerande om det inte går få fatt i någon, men enligt Jacob som installerar våra pumpar är det inget stort problem hos någon av dem.
Alla fabrikat har sina egenheter och standardfel som visar sig över tid, de som är seriösa arbetar bort mer och mer av de vanliga felen över tid, så det som gällde igår idag behöver inte vara en sanning idag.
Sen kan man förstås inte lita blint på en partsinlaga som min.
Stor personalomsättning på supporten kan snabbt göra det bättre eller sämre, och det gäller nog alla fabrikat.