0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej,Jag bor sedan nov 2023 i hus med en Duo 10 6,6kw. Pumpen har funkat som den ska sen vi flytta in, jag har bytt brinegivare och den har fått en service, i övrigt inga större bekymmer. Men sen i fredags, då det blev aningens lite kallare (bor i Stockholm) så har pumpen börjat köra på Tillsats 1, samtidigt som den inte klarar att värma upp huset till de önskade 21 graderna. Vi har ett tillbyggt hus med radiatorer i den äldre delen och golvvärme i den nyare, den gamla delen är pga isolering mm någon grad kallare generellt.Jag är typen som ringer elektrikern när jag behöver byta glödlampa så jag är väldigt novis på felsökning av detta, så jag ber er om input i vilken ända jag ska börja. Jag går ju i tankarna att den börjar sjunga på sista versen och inte längre kan leverera den värmen som behövs, men jag vet inte om det är mer binärt än så, dvs antingen så funkar den eller så funkar den inte alls? Det kanske inte är pumpen som är problemet heller, det kanske är något fel på radiatorer eller golvvärme och att det lurar pumpen på något sätt? Jag är öppen för att undersöka alla tänkbara alternativ! (Pumpen är från 2005 och har gått 48k timmar, hålet är 190m djupt.)Tack på förhand!