Hej, råkade på det här utan att vara inläst på det ni skriver. Vet inte om det passar, men inte skrivit mycket här alls, detta kanske kan flyttas i så fall.
Men ändå, ni kanske kan svara på en super-enkel fråga? Jag måste få hit en elektriker, en annan än den som var här vid inst.
Fått en llvp installerad. Daseikai från toshiba. Kort hamnade kompressorn på gaveln och inner delen högt upp på hallens vägg mitt i huset.
Inomhus ca 5m till gavel. Efter 3m passeras ett element. (Jag slog av alla element dec. 22 - så inga av dessa på ÖV är inkopplade). Egen säkring, elektrikern monterade ett uttag av elementets matning 230V samt en plugg för matning till VP så jag kunde sätta en sån watt meter där senare.
Där har jag monterat en IKEA-mätare mellan uttag och plugg med matning.
Och den visar fel. Mellan hälften och en tredjedel tror jag. Testar jag annan plugg i huset med min el-värmare till bilen visar den 700 resp 1400W - exakt vad den ska.
Nu med -10 ute är llvp på ändå, tänkte köra så eftersom kallt, men jag ska boka annan elektriker för att kolla upp.
Någon har kanske en ide?
Jag fattade det som att man kunde montera 230V i ute delen eller inner delen valfritt. Sedan skulle kabelhärvan överföra 230V till den andra enheten.
Men jag har inte lagt mig i den biten. Jag gjorde en del hål inomhus och ett fundament för ute delen bara.
Ngn ide?