0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tack vare ditt tips sparade jag runt 31000 kr Mike, så jag har annullerat beställningen av min basmodell med long range och istället köpt Long range Plus, det blir samma kostnad om man betalar av skulden direkt.I vart fall om man tänker bort att jag sumpar kanske 17 000 i intäktsränta på sparkontot. Då får man "helskinn" (fejk), trådlös laddning, den härligare och snyggare ratten, elbaklucka och de lackerade yttre plastdetaljerna. Och lite mer som jag inte minns.Det var mest ratten jag ville ha, men jag tror interiören är lite mindre plast också.Tyvärr den sämre mittkonsollen med matbord istället för förvaring mellan stolarna.Jag fick inte heller 17 tums fälgarna på sommardäcken som jag ville, det blev 19 tums istället och 4 mil kortare räckvidd på köpet.Men jag tror det är viktigare att ha den på vinterdäcken...Låter som att jag kan få bilen någon vecka tidigare också.
Så nu blir det bara lovord om elbilarnas förträfflighet…
Ja du Tyke......det är rena underhållningen att läsa.......och bilköparna blir tydligen rikare ju mer finesser de köper.....dollarsedlarna flyger runt som sparvar i en snöstorm
Åkte förbi medskog utanför Hudiksvall i dag där verkade det vara kö till Tesla laddarna såna gånger är det bra skönt med bensinbil.
Med den utvecklingen vi har haft inom elbilar de senaste 20åren, så blir ju bilarna bättre ganska fort nu. Med bättre menas laddhastighet och räckvidd.
Går montera kupévärmare även i en elbil
Jo, om man nu ska på långstyrning så är det något att ha i åtanke.Om 10 år lär det vara det omvända, vem vill sälja bensin och diesel när ingen kör fossilt längre?Kostnaderna för att driva en fossil mack är så pass höga att mackdöden nog snart är det vi kan läsa i tidningarna om. (Minns hur många mackar som lades ned när E85 blev tvingande)Huruvida det är rätt läge att gå över till el nu, om 5 år, eller om 10 år vet jag inte, men utvecklingen är ju solklar, personbilar som drivs av fossil energi är snart historia, och sitter man får länge på en fossil bil så lär man också förlora pengar när de börjar bli iskalla på marknaden.Skulle förvåna mig om jag kommer ladda publikt mer än 1-2 gånger/år, om ens det.Det ska i så fall vara under specifika omständig heter, t.ex. om man måste in på sjukhus och sova över på annan ort. (och inte väljer att ta fossilbilen)