0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Har också LF men inte alls lika enkelt.
Förde över 400 000 kr som lån till dottern och mågen förra året- Även då tog jag kopia på kontoutdraget från banken där pengarna kom ifrån samt en kopia på lånebrevet. Tog också 20 minuter. Även då LF så du verkar ha lite otur.
Det löser sig nog på något sätt skulle jag tro, men det är nog bra att prata med banken innan så man vet att det kommer fungera.
Betala med kort? Kortföretagen tar ju en inte försumbar avgift av bilhandlaren så det vill dem sällan.
Men har du 400000:- sedan lång tid på ditt egna konto och ska föra över till ngn annan är det inget problem. Det kan bli problem för den som får pengarna och ska använda dem till att köpa ngt.Själv hade jag jag dels en bilförsäljning där köparen inte hade samma bank som mig vilket var problem, sedan vid bilköpen så hade jag sparkonton på SBAB och sålde på Avanza samt att pengarna skulle till bilhandlare med annan bank, big problem!
Betalde med LF Bankkort och de tar 0,02%i avgift så ca 457 kr kostade det för bilfirman.Betalde även förra bilen med kort då Swedbank och det gick också bra.
Köpte en husbil i somras och inga problem att betala 400k till en bilhandlare. Har Nordea.