Hej.
Jag har en eco el 1550v3 "fler raders display" och en eco air 107a har inte kollat upp vilken version..
allt funkar bra just nu och vp in/ut temp som ligger bra i temp som det skall, och enl allt jag läst på om på forumet så verkar den uppföra sig som den skall,
jag skall kika lite i syn glaset hur det ser ut i kväll på värmepumpen så det ser klart och bubbelfritt ut.
Vi har nygligen köpt huset så har inte hunnit få ngn superkoll om prestandan gått ner på pumpen eller inte.
Då detta systemet installerades i slutet -08 tror jag det var och kompressorn gått ca 54980 timmar, så undrar jag vad kan jag skaffa för nyare värmepump från ctc som kan lira ihop med eco el 1550 delen då jag börjar bli orolig för att det kan ge upp när som, eller är jag tvungen och köpa ett helt nytt komplett kitt både inom/utomhus del, allt är så perfekt draget inne så vore ju bra och behålla om det gick och framför allt hålla ner kostnaden.
jag har även ett pellets system inkopplat som jag stöd kör med när det blir för kallt ute eller pga höga elpriser vissa dagar, så jag klarar mig ett litet tag om det skulle rasa
då får jag leva med pellets plinkande ner i brännaren ist ett tag

Hoppas ngn kan hjälpa mig med vad som kan funka.
har för mig jag läst att ev kan en EcoAir 400 funka ihop med inomhusdelen om versioner stämmer osv, skulle denna pumpen vara ett bra alternativ om man skulle byta ut 107an
Mvh//M